Thursday, January 17, 2008

Tara noastra

Traim intr-o tara de nota... toti ne grabim sa ne criticam "patria"... pe drept... dar ce te-ai face daca fortat ai fi nevoit sa pleci intr-o alta tara cu o mentalitate total diferita cu un trai total diferit cu oameni si mai diferiti... multi probabil nu ar vedea-o ca o problema... mie... mi-se pare ca e... nu pot sa traiesc intr-o tara in care singurul subiect de discutie al celor de varsta mea e 50 Cent... de dragul lor pot sa va spun ca sper sa mai fie impuscat de 20 de ori... nu pot sa traiesc intr-o tara in care distractia o reprezinta mersul la mall...(desi a cam inceput si la noi treaba asta da ca sa vedeti diferenta aici e vorba de varste de pana la vreo 15 ani)... nu as putea sa traiesc intr-o tara in care esti supravegheat mai bine ca la jilava... nu mi-se par tiganii nostri cu manele lor cu tot si cu tot riscul de a ramane fara haine pe tine in mijlocul strazii si mizeria si poate injustitia nu mi-se par un motiv atat de bine intemeiat incat sa ma faca sa numai vad ce e bun la tarisoara noastra... incat sa ma faca sa vreau sa emigrez in congo... fugim de probleme?... e mai usor... cum poate sa nu se nasca intr-un om dupa o viata petrecuta intr-o tara sa nu se nasca un sentiment de apartenenta un sentiment care sa nul faca sa-si dea si ultima haina de pe el ca sa plece de aici... avem atatea rele... incontestabil... nu o sa putem sa rezolvam nimic niciodata... si totusi... aici sunt eu... aici vreau sa raman... nu poti sa intelegi pe de plin pana nu esti pus in situatia de a trai o perioada in alta tara... eu nu as pleca... poate e un sentiment putin prostesc dar eu nu l-as numi patriotism nu am nici un fel de consideratie pentru culorile tricolorului sau pentru Romania eu pur si simplu iubesc tara mea care este aici... Romania reprezinta pentru mine tara mea, nu ce reprezinta pentru U.E... probabil ca in cativa ani o sa-mi treaca si asta dar pana atunci nu as pleca nici in paradis...

No comments: